21

 دانته : کمدی الهی _ دوزخ _ سرود پنجم _ شهوت پرستان .....

پاسدار این طبقه مینوس است ... مینوسی که حاصل آمیختگی وهمخوابگی زئوس و اروپا دختر پادشاه فینیقیه  است.

مکانی محروم از هر گونه فروغ مانند دریایی طوفانی .

نه امید آرامشی ...

 در این طبقه ملکه ها و شوالیه های بزرگی هستند که دانته نام برده است.

 همچون سمیرامیس (ملکه ی آشور)

 و دیدونه (ملکه ی کارتاژ ، کسی که بر بالای جسد همسرش سوگند خورد که هرگز با مرد دیگری زناشویی نکند  و زمانی که عشق دیگری در وجود او رخنه کرد برای رهایی از شکستن سوگند ، خود را آتش سوزاند و به خاطر عشق ، او در زمره ی گناهکاران به خودکشی قرار نگرفت )

و کلئوپاترا (ملکه ی مصر ، زنی زیبا و معشوقه ی ژول سزار و بعدها معشوقه ی انتونیوس. به خاطر او جنگ های بزرگی روی داد که باعث خود کشی او شد)

 و النا (ملکه ی اسپارت . در غیاب همسر خود با پاریس که از همسرش زیبا تر بود فرار کرد و باعث جنگ های ترویا شد)

وفرانچسکا (به خاطر مسائل سیاسی با جووانی ازدواج کرد اما بعدها با وجود دو فرزند با دیدن برادر شوهر خود عاشق او شد و رابطه ی عاشقانه ی آن ها سال ها به طول انجامید. تا زمانی که جووانی ان دو را در بستر و در آغوش یکدیگر یافت و سر از تن آن دو جدا کرد)

دانته می گوید اکثر این ها به جرم زنا در این طبقه هستند اما بخاطر اینکه این زنا از روی عشقبوده خداوند درمجازات آنان تخفیف قائل می شود.... اما آنان مسیحی اند و ما مسلمان .

ای کاش در آئین اسلام هم از عشق بازی با معشوق این گونه یاد می شد ....

+فرانچسکا : دردی بزرگتر از یاد روزگار خوشی در دوران تیره روزی نیست.

نظرات 12 + ارسال نظر
موچه کوچولو پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ http://koocholoamin.blogsky.com

سخن قشنگینوشتی در اخرین سطر
وبلاگ قشنگی داری

ممنون دوست من

ساقی پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ http://niwemang.blogsky.com/

جایی شنیدم که

خدا از هر چه پنداری جدا باشد
خدا هرگز نمی خواهد خدا باشد
نمی خواهد خدا بازیچه ی دست شما باشد
که او هرگز نمی خواهد چنین آیینه ای وحشت نما باشد...!

اینم حکایت همونه خدای نامهربون٬ دروغی بیش نیست! خدایی که به عشاق وعده ی مجازات بده! البته خوب اینم بستگی داره به دیدگاه تو یا حتی دانته نسبت به عشق. دانته توی سه گانه ش چیزای عجیب غریبم زیاد گفته. مثلا قرار دادن پیامبر ما مسلمونا توی یکی از طبقات جهنمش! خوبیش و بدیش رو نمی دونم ولی به هر حال پیامبر بوده! ولی به هر حال خوب بود. دوست داشتم! ولی اینو بدون خدای نامهربون صرفا یه برداشت غلطه! چطور می شه خدا با عشق که حتی یکی از اسم های خودشه بد باشه؟! ولی بین عشق و هوس فاصله هست. قبول داری؟. نوشته هات زیبا بود

آره دقیقا .
مشکل من اعتقادات مردمی که دارم بینشون زندگی می کنم . اعتقادات و طرزتفکر اونا روی زنگی من بی تاثیر نیست .
من هنوز عشق واقعی رو ندیدم . هیچ امیدی هم برای پیدا کردنش دیگه ندارم .

Get VPN پنج‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:40 ب.ظ http://getvpn.blogsky.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" رو معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

Dakho شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ق.ظ http://dakho.blogsky.com

و این عشق لعنتی ....




بیا و بخوان مرا رفیق

....

حسام شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.notefalse.blogfa.com

دینی که با سرنیزه بیاد عاشقیت نمی فهمه
اما تو آیین خودت را به پا کن رفیق
یاد کمدی الهی افتادم و روزهای خوش خوندنش تو بچگی
آپم رفیق راستی با یه پست ویژه

ممنون دوست من

باران شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:33 ب.ظ http://man-baranam.blogfa.com/

سلام
اسم وبلاگت منو جذب کرد
کورالین !!!!!
یکی از ۵فیلم تاثیر گذار سال ۲۰۰۹شده !!!

بخاطر این فیلم اسم وبلاگت رو کورالین گذاشتی؟
یا دلیل دیگه ای داشته ؟؟؟

منتظرم ......

تا سلامی دوباره ......

سلام دوست من این سوالو باید از کسی بپرسی که منو به این اسم صدا می زد . . . دلیل انتخابم این بود .

ساقی شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:35 ب.ظ http://niwemang.blogsky.com/

درسته. طرز تفکر اونا روی زندگی تو بی تاثیر نخواهد بود و این طبیعیه چون اونا آدم های جامعه یی هستند که تو توشونی و طبیعتا بخشی از زندگی آدم تحت تاثیر جامعه قرار میگیره. باید مراقب بود که افکار و نظریات و ایده های آدم تحت تاثیر اون نظرات و افکار قرار نگیره. بهت پیشنهاد می کنم آهنگ های همای رو گوش بدی. در کنار تفکر خودت این آهنگا خیلی می تونن تاثیر مثبتی روی باور ها و اعتقاداتت بذارن. در مورد عشق هم باید بگم که شاید پش نیاد که تجربه ش کنی نسبت به یه آدم. اما شریف ترین و زیبا ترین عشق(احتمالا همونطور که از همه شنیدی!) عشق به معبود و آفریننده اس. اگه اونو داشته باشی از هر عشق دیگه یی بی نیازی! و البته سرشار از عشق به همه! تجربه کردنشم زیاد سخت نیست! راهش عشق ورزیدن به همه چیز و همه کسه! سخت به نظر می آد! ولی اگه بخوای اصلا سخت نیست! دوست داشتن تیکه تیکه های خدا میشه دوست داشتن خود خودش. می تونی از دوست داشتن کسی که در حال حاظر ازش متنفری شروع کنی! ابرازش نکن! صرفا احساسش کن! مرسی که به بلاگم اومدی راستی!

ممنون که حرفمو تایید کردی . منم باهات موافقم در مورد عشق ورزیدن به تیکه های خدا ! خیلی جالب اینجوری .
حتما اهنگ های پیشنهادیتو پیدا می کنم و گوش می دم .

باران شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:21 ب.ظ http://man-baranam.blogfa.com/

اون کس رو از کجا بیابم؟؟؟؟

اگه پیداش کردی به منم بگو کجاست

از لابلای یونجه های سبز و تازه یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ق.ظ http://yonjeh.blogspot.com

کمدی الهی کتابی ست که باید خوند. ۲ بار خوندم اما برام کهنه نیست هنوز

این کتاب دیگه نشده

نعیمه یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ب.ظ http://dokhtarezamin.blogfa.com/

از این کاش ها زیاد داریم.

دس رو دلم نزار . . .

دانیال سه‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:10 ب.ظ http://d.blogsky.com

ای کاش در آئین اسلام هم از عشق بازی با معشوق این گونه یاد می شد ....
امام باقر ع میفرماید : هل الدین الا الحب؟
آیا دین چیزی جز عشق و محبت است ؟

ممنون دانیال

سولماز چهارشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ب.ظ http://khateratsolmaz.blogsky.com

وای تو رو خدا مطالبتون خیلی قشنگن من همشو دوست دارم از اون مطالبی هستند که من همیشه آرزومه که بخونمشون دوست داشتم تو وبلاگ من باشن لطف کنید اجازه بدید اونا رو با اسم شما در وبلاگ خودم بذارم ممنون می شم/ میشه اگه شما مطالعه اتون در این زمینه زیاده به من هم اینجور کتاب ها و مراجع شون را معرفی کنید. اینقدر این مطالب رو دوست دارم که فکر می کنم از زبون خودم گفته شدن ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد